Každý má svou volbu: Pohodlně plout do otroctví, nebo vstoupit do PROTIPROUDU
Záhadná smrt pilotů British Airways: Zabilo je očkování? Média vše metou pod koberec. Kdy běžně umírají piloti? Takovéto náhody neexistují. Jít s dobou na úkor bezpečnosti. Létat či nelétat?

Záhadná smrt pilotů British Airways: Zabilo je očkování? Média vše metou pod koberec. Kdy běžně umírají piloti? Takovéto náhody neexistují. Jít s dobou na úkor bezpečnosti. Létat či nelétat?

28. 6. 2021

Tisk článku

Lukáš Vlk upozorňuje na velmi zvláštní úmrtí čerstvě očkovaných pilotů významných aerolinek, o nichž nám média nechtějí nic moc říci

Před několika dny se objevila na Youtube nahrávka asi minutového monologu muže, který bezprostředně komentuje dění u British Airways (BA):

„Je to tu pěkně bláznivé. Nevím, jestli jsem ti to už povídal, ale jeden můj kamarád, který pracuje jako pilot u BA mi říkal, že viděli už třetího kolegu, který zemřel během posledních sedmi dnů. Třetí pilot mrtvý za poslední týden. První dva byli čtyřicátník a padesátník, tomuhle bylo tak kolem pětatřiceti, v perfektní kondici, žádné skryté nemoci, dostal svou druhou injekci a během pár dní od toho píchnutí byl mrtvý. S těma prvními dvěma to bylo stejně. BA kvůli tomu teď jedná s vládou o tom, zda nechat naočkované piloty létat. Problém s tím je samozřejmě (smích), že asi 80 procent…80 až 85 procent pilotů je zaočkovaných…no, po injekci. Takže jo, můžeme mít tak 10 procent…někde okolo deseti procent pilotů, kteří budou moci létat, jo, nízké číslo. Takže, to je opravdu závažné téma.“

 

Agentura Reuters ještě v ten stejný den (17. června) přišla s článkem v rubrice „factcheck“, tedy ověření pravdivosti

Zde se snaží celou zprávu vyvrátit jako „false“, s poukazem na to, že British Airways nejsou v žádném krizovém jednání kvůli naočkovaným pilotům. Další příspěvky se objevily na Twitteru, čteme zde kondolence kolegů a náznaky spojující jejich smrt právě s vakcinací.

Smrt téměř vyloučena 

V článku od agentury Reuters přiznávají, že k úmrtím (nyní již čtyřem, z toho jeden údajně zkolaboval za letu) skutečně došlo a že fotografie kondolenčních listin a zarámovaných portrétů ve firemním salónku jsou autentické.

Jenže dopravní piloti jen velmi zřídka umírají během své aktivní služby. Především proto, že kandidáti takovéto profese jsou před zahájením své kariéry a poté v pravidelných intervalech předmětem opravdu důkladného zkoumání ze strany zodpovědných institucí.

V Čechách je to všem letcům důvěrně známý Ústav leteckého zdravotnictví v Praze – Dejvicích. Kdo zatouží po práci v kokpitu, musí oběhnout celou kliniku a postupně navštívit specialisty v oboru psychiatrie, neurologie, kardiologie, očního lékařství, ORL a mnoho dalších. Takový průkaz zdravotní způsobilosti je pak součástí vlastní pilotní licence a je třeba jej minimálně jednou do roka (ale někdy i častěji – dle rozhodnutí lékaře) obnovit.

Je téměř jisté, že zdravotní stav, který by mohl vyústit v náhlé úmrtí člověka v produktivním věku by byl takovouto prohlídkou odhalen. Pokud jde o možné příčiny náhlého úmrtí, šlo by převážně o srdeční zástavy (80 procent), menšinově příhody mozkové (mrtvice), či plicní embolie (především u pacientů staršího věku).

Každý, kdo má bezprostřední zkušenost s provozem aerolinky má zkušenost, že občas se v poště či ve firmě objeví parte oznamující úmrtí kolegovo (někdy dokonce i vlastní rukou). Nicméně takový nešťastník je zpravidla vyřazen z aktivního provozu dlouho předtím, právě ze zdravotních důvodů. Možná, že by si vzpomněl na jednu mediálně známou výjimku. Smrt osmapadesátiletého kapitána Váni na lince z Varšavy v Únoru 2012.

Čtěte ZDE: Anatomie zázraku: Vakcinační stroj jede na strach a výhody. Už sahají i po nenarozených. Očkovaní nadlidé? Jako kdysi vstoupit do strany. Po zemi se nám zase prohánějí cizí armády. Proč přesto všechno dobře dopadne?

Krevní sraženiny? 

Máme tedy potvrzeno, že čtyři piloti od BA náhle zemřeli, z toho jeden údajně v kokpitu. O tom, jaká je pravděpodobnost takovéto souhry okolností, ať si prosím každý udělá svou představu. Spojitost s očkováním se zde přímo nabízí. Na vině je nejspíš tvorba krevních sraženin, tzv. blood clots, které se v souvislosti s cestováním v ojedinělých případech (u jedinců s predispozicí) vyskytovaly již dříve.

Prostředí kabiny dopravního letadla (suchý, řídký vzduch, nižší hydratace) v kombinaci se sezením v nepříliš pohodlné poloze a ztíženou možností pohybu totiž podporuje tvorbu takovýchto shluků krevních destiček, které se následně mohou vydat krevním řečištěm a ucpat nějakou životně důležitou cévu.

Když do toho nyní připočteme dvě dávky očkovacích preparátů, které v ojedinělých případech způsobují krevní sraženiny i bez létání, je velice pravděpodobné, že letecké společnosti tu mají velký problém.

Aerolinky jsou normálně velmi konzervativní firmy, kde vše nové je podrobováno nekompromisnímu testování a zkouškám funkčnosti. V podstatě každý nový nápad se uvádí do praxe postupně a samozřejmostí je zálohování a alternativní postupy pro každou eventualitu. Proto je téměř nepochopitelné, že k vakcinaci posádek aerolinie přistoupily takto bezhlavým a frontálním způsobem.

Uvážlivý postup v souladu se zvyklostmi by obnášel několik fází, kdy by nejdříve byli naočkováni zájemci splňující jistý profil (věk, prodělání nemoci). Po jistou dobu by bylo přirozené, že by se linky plánovaly tak, aby se v posádce nesešli dva očkovaní piloti. Teprve postupně a po vyhodnocení předchozí etapy by se nabídka vakcinace rozšiřovala na další zaměstnance.

Letecký lékař by mohl namítnout, že létající personál se běžně očkuje proti jiným chorobám bez omezení, typicky proti žloutence a meningitidě. Jenže zde se jedná o preparáty, které jsou používány desítky let a jejichž bezpečnostní profil je dobře známý i ve vztahu k létání.

Ticho po pěšině

V jistou dobu existovala mezi západními aeroliniemi jakási rivalita, kdo první naočkuje všechny posádky. Ponechme stranou, že takováto snaha zřetelně naznačuje absolutní pohrdání lékařským tajemstvím. Pomyslný vítěz si splnění této pochybné mety dokonce vyvěsil na svých webových stránkách a hrdinní zaměstnanci se ke svému novému statusu hlásí nepřehlédnutelnou samolepkou na svých firemních ID kartách.

Nakonec si povšimněme pozoruhodného způsobu, jakým bylo s touto zprávou naloženo ze strany renomovaných agentur.

Výše zmíněný „fact check“ ze strany Reuters byl cílený na celou zprávu, kde se na konci tvrdí, že management vede „krizové rozhovory“ s vládou. Tento detail byl označen jako nepravdivý a na základě toho byla celá zpráva zpochybněna a označena jako „false“. Některé příspěvky od ostatních pilotů BA na Twitteru zůstaly, jiné byly zablokovány s poukazem na „porušení pravidel“, nejspíš právě díky zprávě Reuters.

Aerolinka BA samotná vydala zprávu, kde smrt svých zaměstnanců potvrzují, ovšem popírají jakoukoliv souvislost s očkováním.

Na krátkou dobu se objevila diskuse na dobře známém serveru PPRUNE (professional pilots' rumour network), ale zřejmě byla ihned odstraněna, byl ovšem nalezen již nefunkční link. Nahrávka monologu uvedeného (s překladem) výše je dostupná na Youtube v mnoha kopiích.




Tagy článku

Doporučujeme

Pandemie už navždy: Světová banka řešila covid-19 ještě před WHO. Bankéři věděli víc než odborníci v medicíně. Plán zní jasně: Koronaviru se jen tak nezbavíme. Přeformátování světa na pochodu. O zdraví nejde. O prachy ano

Pandemie už navždy: Světová banka řešila covid-19 ještě před WHO. Bankéři věděli víc než...

Slovensko tentokrát před námi: Naše nová vláda s Piráty chystá něco obdobného. Velký skok jako za Maa? Znalosti jsou přece zbytečné. Hlavně se naučit pokroková hesla. Maovy rudé knížky v modrém bruselském přebalu

Slovensko tentokrát před námi: Naše nová vláda s Piráty chystá něco obdobného. Velký skok...

NEJČTENĚJŠÍ

Drama kolem prezidenta: Opravdu jej nemocnice léčí? Pozor na agenta Koudelku a policii. Patří ředitel ÚVN mezi spiklence? Zemanova kreace přijde, jen pokud přežije. Proč již není lékařské konzilium? Čas nula

Drama kolem prezidenta: Opravdu jej nemocnice léčí? Pozor na agenta Koudelku a policii....

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
Na začátek stránky