Každý má svou volbu: Pohodlně plout do otroctví, nebo vstoupit do PROTIPROUDU
Éra technobarbarství: Doba temna je normální stav. Duchovní rámec je zničen. Procitnou křesťané? V rozporu se zákonem zdravého růstu. Světlá místečka. Mrtvě narozené děti

Éra technobarbarství: Doba temna je normální stav. Duchovní rámec je zničen. Procitnou křesťané? V rozporu se zákonem zdravého růstu. Světlá místečka. Mrtvě narozené děti

23. 6. 2019

Tisk článku

Peter Kwasniewski soudí, že dnešní Západ při duchovní cestě-necestě a způsobu života, jaký si zvolil, nemůže déle přežít a upozorňuje, že rozkvět a civilizovanost není samozřejmostí

Historii vytvářejí svobodné lidské bytosti pod pohledem svrchovaně svobodného Boha, a proto se dějiny nedrží striktního a neměnného vzorce. Temné noci lidských dějin, období invazí, válek, moru, vzpoury mohou trvat mnohem déle než zima v přírodě a dlouhé dny náboženské horlivosti a kulturního rozkvětu mohou plynout dlouho s výjimečnou krásou, avšak v každém případě dříve nebo později den vystřídá noc a noc přejde v den. Neexistuje trvalý den ani nekonečná noc. Věčný den je vlastností nebe, věčná noc pekla.

C. S. Lewis napsal: „Jedním z nejnebezpečnějších omylů je to, že civilizace musí automaticky růst a šířit se. Dějiny nás učí opak: civilizace je vzácnost, jíž je obtížné dosáhnout a snadno se ztrácí. Normální stav lidstva je barbarství, tak jako normálním povrchem planety je slaná voda. Souš se jeví velká v naší představivosti a civilizace v dějepisných knihách jen proto, že moře a divošství jsou pro nás méně zajímavé.“

Úpadek a pronásledování

Lidé obeznámení s novověkými dějinami Církve – pro něž, jak doložil Roberto de Mattei, jsou v mnoha směrech charakteristické tři symbolické letopočty, 1517 (počátek protestantské vzpoury), 1717 (založení první zednářské lóže) a 1917 (bolševická revoluce) – mohou pozorovat stále se prodlužující, sestupující temnotu, která zakrývá krásu Kristovy Snoubenky na zemi, jako by ji měla nakonec zadusit.

Světla jedno po druhém zhasínají – ať to má podobu celonárodního odpadlictví jako v Německu či Anglii, protináboženských revolucí a státní brutality jako ve Francii a Rusku, nebo dusivého komfortu světa hypnotizovaného technikou či vlků, kteří pasou ovce, a ovcí, které bloudí nocí. V éře Druhého vatikánského koncilu nakonec v Církvi nastala zima, jakou nikdy dřív nepoznala.

Nedávno jsem četl, že v roce 1914 měla ruská [pravoslavná] církev 54.457 kostelů a komunistickým pronásledováním tento počet poklesl na 6.800. Napadlo mě: neplatí něco podobného i o pokoncilní katastrofě? Neblahé aggiornamento (zesoučasnění, aktualizace Církve v moderním světě) bořilo svatostánky a teď zabedňuje dveře kostelů všude v západním světě. Předávání víry je rozředěné, znečištěné, v mnoha případech jednoduše pokleslé. Především bohoslužba se změnila téměř k nepoznání, až na těch pár kostelů, které se drží tradice. Jak říká historik Henry Sire: „V dnešním klimatu se mnohé známky neúcty, které začaly jako excesy a pak byly promptně dovoleny, považují za samozřejmosti a generace vychovávaná v neznalosti skutečné modlitby Církve se naučila výtvor Pavla VI. považovat za normu.“

Čtěte ZDE: Evropa přestává existovat: Opuštění Boha, tradic a identity. Brexit a slzy kyborga Theresy. EU drží pohromadě kvůli ekonomickému profitu. Bývalí kolonizátoři koloniemi. Kdo asi zachrání zbytečky naší kultury?

Doba temna

Jestliže většina katolíků stále tápe v temnotě, pokud se týče toho, k čemu došlo v liturgii, teologii, spiritualitě, katechezi, prostě ve všem během Druhého vatikánského koncilu a po něm, kdo jim může dávat vinu? Je pravděpodobné, že o čemkoli z toho slyšeli při výuce náboženství nebo v kázání? Proto jsou ti, kteří svou víru berou vážně, pochopitelně zmateni tím, k čemu velkou rychlostí dochází za papeže Františka: nemají žádný duševní ani duchovní rámec, v němž by jim to dávalo nějaký smysl. Jak jsme dospěli do okamžiku, kdy papež Katolické církve oslavuje Luthera a zve luterány ke svatému přijímání, za potlesku zednářů pěje chválu na „bratrství“ a uzavírá dohodu, která Církev podřizuje čínské komunistické straně? Duchové let 1517, 1717 a 1917 sestoupili na Vatikánský pahorek a usídlili se tam.

Tradicionalistická kritika současného pontifikátu a celého směru, který mu dláždil cestu, je naštěstí stále známější. Stále větší počet katolíků otevírá oči, opouští své mylné předpoklady a připravuje se na velké soužení a očišťování, které nás čeká – vlastně už je tady.

Řekněme to otevřeně: prožíváme další dobu temna (Jiráskovské klišé „doby temna“ coby pobělohorského období existuje pouze u nás - zato tu má mimořádně tuhý kořínek. Všude jinde se tímto termínem označuje období neklidu a hospodářského i politického úpadku v Evropě po pádu Římské říše (cca 5. – 10. století, pozn. překl.), jen je tentokrát mnohem temnější než první kolo. Lidé se přesto domnívají, že jsme v pohodě, protože máme techniku a komfort. No a co? To z nás dělá (pamětihodnými slovy T. S. Eliota) „technobarbary”. Dokážeme nadělat větší škody rychleji – a potom je sledovat ve zprávách nebo si je přehrát znovu v podobě videohry.

Tento druh nepřirozeného způsobu života Západu, včetně jeho církevních projevů, nemůže přežít. Odporuje všem zákonům zdravého růstu: je to mrtvě narozené dítě. Katolická víra nepřežije v hájemstvích kardinálů Tobina či Cupicha, Soronda a Marxe, nýbrž na mnoha místech, většinou skromných a malých, kde se víra stále upřímně věří a žije.

Zdroj.


Tagy článku

Doporučujeme

Podrobení: Proč zabouchnout před migranty dveře. Nechat se terorizovat není Božím přikázáním. Správci, nikoli majitelé národa. Ničitelé vlastních rodin. Nepolidštíme je, zničíme sebe. Evropská unie je tyranie

Podrobení: Proč zabouchnout před migranty dveře. Nechat se terorizovat není Božím přikázáním....

Dovolenkové svátky: Největší paradox našich dějin. Česká tradice oslavy teroru. Pýcha dosadila na trůn omezený rozum. I Luther litoval pozdě. Islámský stát ve staré Praze. Pozor, lavinové nebezpečí

Dovolenkové svátky: Největší paradox našich dějin. Česká tradice oslavy teroru. Pýcha...

NEJČTENĚJŠÍ

Nová ruská ústava: Globální kavárna má amok. Zamlžit to podstatné. Aby nám lidi nezačali moc přemejšlet. Dvojí metr na diktaturu. Na skladě docházejí sankce. Na východě od nás leží suverénní země

Nová ruská ústava: Globální kavárna má amok. Zamlžit to podstatné. Aby nám lidi nezačali...

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Facebook Protiproud.cz
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
Na začátek stránky