Každý má svou volbu: Pohodlně plout do otroctví, nebo vstoupit do PROTIPROUDU

DISKUSE: Pokládal se za Mojžíše, ale uzavřel smlouvu s ďáblem: Sigmund Freud chtěl pohnout podsvětím. Člověk jako uzlíček pudů. Otec kultury smrti je populární zvláště v Americe. Proč asi?

Pokládal se za Mojžíše, ale uzavřel smlouvu s ďáblem: Sigmund Freud chtěl pohnout podsvětím. Člověk jako uzlíček pudů. Otec kultury smrti je populární zvláště v Americe. Proč asi?

ve své analýze odhaluje podstatu tragických omylů slavného muže, který vnesl do moderního světa démona, jenž svazuje člověka do řetězů, z nichž jej údajně měl osvobodit

zpět na článek »
Chcete-li přidat komentář, musíte být registrovaný uživatel. Přihlašte se nebo se zaregistrujte.
Sigmund Freud byl salonní teoretik  (Ivan Ducar)
07.05.15 22:56
Sigmund Freud po většinu své aktivní vědecké kariéry pracoval pod vlivem kokainu, užíval i extrémně velké dávky. Kokain podobně jako pervitin nebo jiný kardiostimulátor mění výrazně chování a především také osobnost, mozek pracuje na „vysoké obrátky“, zrychlují se kombinace a vytváří iluze smysluplných nápadů na základě nepříliš cenných podnětů. Ideálně to lze rozpoznat při zpětném hodnocení zachytávání „myšlenek“ v rámci psaného projevu, psychedelická beletrie postrádá spodní proudy, podprahová sdělení, umělecký přesah, který nahrazuje zahlcování jednoduchými detaily, konverzační mnohomluvností nebo nabubřelým patosem. Všechny tyto znaky dílo Sigmunda Freuda obsahuje.

Skutečně hodnotný průlom (a nikoliv jen salonní záležitost) při zkoumání podvědomých procesů a jejich provázanosti s myšlenkami na úrovni vědomí, zaznamenal teprve Freudův žák a následovník, Švýcar germánského původu Carl Gustav Jung, který Freudovy teorie uznával spíš jen ze slušnosti nebo opatrnosti před společensky zavedeným a profláknutým „kolegou“.

Surrealisté, ovlivnění freudovskou teorií o zmatečné struktuře podvědomí a jeho schopnosti produkovat nahodilé dojmy, které by mohly zajímat i někoho jiného, než partu podobně zhulených kamarádů, zejména André Breton, který je neprávem považován za duchovního otce pravého surrealismu, byli obyčejní samozvanci, jejichž výtvory postrádaly zasvěcená znalecká ocenění (viz američtí postmodernisté, kteří na surrealismus navazovali jako nová vlna, Jackson Pollock a jemu podobní sebevrazi, za jejichž plátna zaplatili – a dodnes platí – obrovské sumy v podstatě jen povrchní snobská (j)elita). Chaotická tvorba těchto pokusných králíků, mylně pokládaná za svobodu kreativity, nemá se skutečným surrealismem téměř nic společného, tito hippíkové jsou jen hříčkou, jakousi poruchou ve vývoji skutečného umění. Existence tzv. „spodních proudů“ uměleckého díla v jakémkoliv tvůrčím žánru, ty dojmy, které pozorovatele vzrušují a fascinují, vyvěrají v nezfalšované podobě přímo a jedině z podvědomí, keré je železným mechanismem propojeno s racionálním myšlením, které již používá nástroje a vyjadřovací prostředky pro uchopitelnou lidskou komunikaci a vytváří nad spodními proudy tu elementární podívanou. Je to téma na delší řeč, možná ani nepatří slovům.

Pravý surrealismus má ideové kořeny ve Francii, ale jeho tradice byla na špičkové úrovni rozvíjena, řekl bych, především v Rusku, které mělo k francouzské kultuře vždy velice blízko, francouzština byla druhým jazykem ruské šlechty.

Závěrem jeden menší příklad freudovské manipulace s veřejným míněním v rámci tzv. „umělecké tvorby“, ve kterém má tradičně prsty americká propaganda a CIA :)
......................................................................
reflex.cz/clanek/foto/60097/moderni-umeni-bylo-tajnou-zbrani-cia-ve-studene-valce-sluzba-tak-neprimo-platila-i-slavne-umelce.html
REKLAMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
Na začátek stránky