Každý má svou volbu: Pohodlně plout do otroctví, nebo vstoupit do PROTIPROUDU

DISKUSE: Dějiny novověku jako "čekání na Godota“. Otázka zní jinak: Umíme vůbec čekat?

Dějiny novověku jako

připomíná, že adventní doba je dobou čekání na vstup Boha do lidských dějin a spolu s tím i do naší duše a našeho osobního života

zpět na článek »
Chcete-li přidat komentář, musíte být registrovaný uživatel. Přihlašte se nebo se zaregistrujte.
Moria versus Golgota  (Andrea Komancová)
11.12.13 23:32
I když jsem se řádně přihlásila,jméno se u příspěvku neobjevilo. Protože je nezdvořilé polemizovat jako anonym,přihlašuji se ke svému názor znovu, snad tentokrát úspěšně.
Moria versus Golgota  ()
11.12.13 23:27
Dlouho jsem váhala,zda mám svůj názor na těchto stránkách uveřejnit, protože tuším,že redakci Protiproudu se líbit nebude.Nakonec jsem se rozhodla,že svůj pohled na tento článek napíšu.Vycházím z toho,že v Protiproudu se sešlo mnoho lidí různých názorů,které spojuje jedna základní myšlenka: vrátit slovu demokracie jeho původní smysl. A demokracie,to je především diskuse a dost často i polemika,která,jak víme,vede ke tříbení pravd. Tak tedy polemika:
Nemohu souhlasit s tezí,že Židé na Mesiáše čekali a dosud čekají špatně. Mesiáš totiž nemá a nikdy neměl představovat nějaký bezstarostný ráj na zemi s bohatým konzumním blahobytem,jak autor článku píše a tím židovského Mesiáše ztotožňuje s revolucemi i různými ismy.Naopak,jeho příchod bude znamenat především duchovní obrodu a plnou náboženskou svobodu,aby Židé mohli konečně beze strachu ze svých nepřátel oslavovat Boha a plnit jeho vůli v podobě Zákona,který byl dán Mojžíšovi na hoře Sinaj.A neříkejte,že toto čekání už několik tisíc let je bláznovství.Je to naděje.
V Jeruzalémě stojí proti sobě dvě hory (z geologického hlediska spíš kopce, ale to pro náš příběh není podstatné): Moria a Golgota. Na obou se odehrálo drama,při kterém šlo o život.Až na to,že na hoře Moria otec svého syna ani neopustil,ani nevydal smrti.Kdyby byl Abraham svého syna opravdu zabil,nikdy by se nemohl stát naším patriarchou.Ale on to neudělal, ani to nikdy neměl v úmyslu.Tento příběh byl vzájemnou zkouškou Boha i Abrahama a Abraham v ní zvítězil.
Každý člověk je dítě Boží a tím je hodnotou sám o sobě,nikdo nemá právo ho obětovat,dokonce ani Bohu ne. A pro hříchy někoho jiného už vůbec ne. Na hoře Moria zůstává živý naživu a symbolizuje tak přísný zákaz lidských rituálních vražd ve jménu jakékoli ideje.Ukřižování tedy z tohoto hlediska představuje krok zpět do éry temnoty.
Dávám přednost hoře Moria před Golgotou.

REKLAMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
Na začátek stránky